این سوالیست که ذهن تمام فروشنده ها را در مقطعی از زمان به خودش مشغول کرده است: "چگونه محصول خود را در اینستاگرام به فروش برسانم ؟!" 

حتما این دیالوگ معروف دیکاپریو در فیلم گرگ وال استریت رو شنیده اید: "این خودکارو به من بفرش" دیکاپریو در حالی که خودکاری در دست داشت، رو به مخاطبینش ازشون خواست تا اون خود کار رو به خودش بفروشند 

فروش محصول در اینستاگرام

برای فروش یک محصول در درجه اول باید به این فکر کنید که مخاطب چرا باید این خودکار (محصول) رو از شما بخره؟!

چون زیباست؟ یا چون به این خودکار احتیاج داره؟

برای فروش یک محصول اول باید نیاز مشتری رو مورد هدف قرار بدید

زمانی بگذارید و نیاز های مشتریتون رو بررسی کنید

اگر شما لباس فروشی دارید و مشتری ای وارد مغازه ی شما میشه، مشخصه که به لباسی احتیاج داره اما چه لباسی احتیاج اونو برطرف میکنه؟

فروش محصول در اینستاگرام

زمانی که شما مشتری حضوری دارید به راحتی میتونید با صحبت کردن به نیاز مشتری پی ببرید اما در رابطه با فروش آنلاین قضیه کمی متفاوت است.

در فروش آنلاین باید فضا و محیط پیج رو طوری آماده کنید که مشتری به راحتی اطلاعات مورد نیازش رو بدست بیاره

پروفایل پیج شما در واقعویتررین وسیعی از مغازه ی شماست

از بالا شروع کنید به زیبا سازی

عکس پروفایل

برای پیج های فروشگاهی قرار دادن لوگو یا  عکس واضح از محصول مناسب است.

اسم گیرا

واضح و مرتبط (چیزی که به راحتی در یاد مخاطب بمونه) و مرتبط با حوزه فعالیت شما باشه تا با سرچ مخاطب پیج شما نسون داده بشه

بایوی حرفه ای

در قسمت بایو وجه تمایز محصولتون رو بیان کنید و از این طریق مخاطب رو مجاب کنید تا در کنار سایر پیج های فروشگاهی مشابه پیج شما، شما رو فالو کنه!

هایلایت ها

برای پیجتون هایلایت هایی اختصاص بدید و نیاز کلی و عمومی مشتری هارو برطرف کنید مثل راه های ارتباطی باشما ، نحوه سفارش، در صورت امکان آدرس برای خرید حضوری، رضایت مشتری های قبلی برای جلب اعتماد مشتری فعلی و اطلاعات عمومی از این قبیل

پست ها

چیزی که کمک میکنه تا مخاطب در صفحه ی پروفایل شما بمونه و بعد تصمیم بگیره تا شمارو فالو کنه ظاهر پست های شماست

علاوه بر اینکه باید از محصولاتتون عکس های با کیفیت و جذاب در صفحه اینستاگرامتون قرار بدید، با داشتن یک نقشه چینش و کاور خاص و منحصر بفرد توجه مخاطب رو جلب کنید

مطمئنا کسی که به طور مثال پیج فروش لباس دارد، یک نوع لباس نمیفروشد بلکه تنوعی از رنگ و مدل ها را در کارش دارد

اما داشتن یک یک قالب زیبا و منحصر بفرد علاوه بر زیبایی، صفحه اینستاگرام شما را منظم و یکدست نشان می دهد

در ضمن با داشتن قالب خاص جلوی سو استفاده و کپی برداری از عکس محصولاتتون هم گرفته میشود.

فروش محصول در اینستاگرام

11 عدد از بهتریـــــــن ترکیب رنگـــ مناسب و جذاب برای پست و استوری اینستاگرام

سخن پایانی

رعایت این اصول ذکر شده پیج اینستاگرام شما را به یک صفحه ی اینستاگرام استاندارد و به قول خودمان کاربر پسند تبدیل میکند 

اما این ها تماما ظاهر ماجرا هستند که به جذب مخاطب کمک میکنند.

چیزی که باعث میشه تا مخاطب یا فالوورها به شما وفادار بمانند، تولید محتوای با کیفیت است که در مطلب بعدی قصد داریم بطور مفصل در این باره صحبت کنیم.