ابزار های زیادی برای تولید محتوا در اینستاگراموجود دارند که برخی کاربردی و برخی ناکارامد هستند.

ما در این مطلب ابزارهای مختلف کاربردی برای تولید محتوا رو در اختیار شما قرار میدهیم و در انتها بهترین، راحت ترین و سریع ترین ابزار رو به شما معرفی میکنیم.

پس تیتر جمع بندی رو در انتهای این مطلب، حتما مطالعه کنید!

برای اینکه بتونیم بهترین ابزار های تولید محتوا رو پیدا کنیم، باید اول از همه با مفهوم تولید محتوا در اینستاگرام آشنا بشیم.

به طور کلی به اطلاعات طبقه‌بندی شده در قالب فیلم، عکس، متن و… که پیامی را به مخاطب منتقل می‌کنه، محتوا می‌گیم. 

ابزار تولید محتوا

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام، ساخت و انتشار همین نوع محتواهاست که باید متناسب با شناخت درست مخاطب انجام بشه.

کسب و کارها و افراد مختلف، با توجه به شرایط ویژه و توجه بسیار زیادی که در این بستر وجود داره، همواره سعی می‌کنند با تولید محتوای باکیفیت بتونن توجه مخاطبان بیشتری رو به خودشون جلب کنند.

بنابراین فارغ از فعالیت و نوع محتوا چیزی که بیشتر اهمیت داره، کیفیت و جذاب بودن محتوای شماست.

حتما برای بهتر جذب کردن مخاطب، مطلب با این روش کاربردی برای جذب مخاطب در اینستاگرام آشنایی دارید!!؟ رو مطالعه کنید

در ادامه 20 ایده برای مضمون محتوا جهت ساخت محتوا رو نام میبریم و بعد از اون به ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام میپردازیم


20 ایده برای تولید محتوا:

  1. کد تخفیف / پیشنهاد شگفت‌انگیز
  2. نقل قول
  3. محتوای آموزشی / چرا چگونه
  4. پشت صحنه
  5. مصاحبه
  6. ترندها (مثل چالش های تیک تاکی)
  7. پیشنهاد فیلم و کتاب
  8. نیم نگاهی به محصولات جدید
  9. نمایش مراحل تولید محصولاتتان
  10. سوال‌ پرسیدن و نظرسنجی از مخاطب
  11. تستیمونیال / تجربه مشتری
  12. مسابقه
  13. ساخت یک هشتگ اختصاصی
  14. تصاویر قبل و بعد
  15. استفاده از محتوای دیگر شبکه‌های اجتماعیتان (توییتر، لینکدین، یوتیوب و ...)
  16. بازنشر محتوای مخاطبانتان که شما را تگ کرده اند
  17. استفاده از نوستالوژی
  18. استفاده از مناسبت‌های مختلف
  19. استفاده از طنز
  20. نگاه به آمار و ارقام

اگر قصد دارید با این محتواها فروش خود را افزایش دهید مطلب چگونه محصول خود را در اینستاگرام به فروش برسانم ؟! رو مطالعه کنید

همونطور که مشخصه تمام محتواهایی که ساخته میشن در واقع تصویری هستند

پس چیزی که باید بهش به طور کامل و با دقت پرداخته بشه تصویریست که در ابتدا به مخاطب نشون داده میشه 

این تصویر با توجه به نوع محتوایی که انتخاب میکنید (پست، استوری و ...) ابعاد متفاوتی داره

ابزار تولید محتوا

اپلیکیشن های زیادی به شما در تولید این محتوا ها کمک میکنن که هرکدوم کار کرد خاص خودشون رو دارن که در ادامه چند نمونه از این ابزارهارو مثال میزنیم


ابزارهای مناسب ساخت ویدیو

Imovie

با استفاده از نرم افزار Imovie می‌توانید کلیپ های کوتاه تولید کنید، این نرم افزار برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی بسیار کاربردی است و می‌توان این نرم افزار را یک ابزار فوق برای تولید محتوا اینستاگرام دانست.

lumen

بهترین ویژگی این نرم افزار این است که دارای هوش مصنوعی خاصی است که به شما این امکان را می دهد تا به آن متنی را تحویل دهید و این نرم افزار آن را به ویدئو تبدیل کند.

video splitter

برای انتشار ویدئو در اینستاگرام نیاز به این دارید که ویدئوهای خود را به پارت های یک دقیقه ای برش دهید، نرم افزار Video splitter برای برش دادن ویدئوهای اینستاگرامی بسیار مناسب است. اگر که به عنوان مثال ویدئو شما 1:45 ثانیه شده باشد، آن را به دو پارت 52.5 ثانیه ای برش می‌دهد

CapCut

اگر برای تولید محتوای تصویری و ویدئو نیاز به پرده کروماکی دارید و آن را ندارید می‌توانید با استفاده از نرم افزار Capcut، پشت زمینه خود را حذف کنید و محتوای بسیار جذابی تولید کنید.

ابزار های مناسب برای ادیت عکس

VSCO

یکی از بهترین برنامه‌ها برای تولید محتوا در اینستاگرام، VSCO است. طبق آمار سایت expandedramblings، این برنامه در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۰ میلیون کاربر فعال داشته و بیش از ۲۰۰ پست اینستاگرام دارای هشتگ #VSCO هستند.

VSCO به عنوان ابزاری برای ادیت عکس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، این برنامه ۱۰ فیلتر رایگان و ابزارهای مختلفی برای بالا بردن کیفیت عکس، برش، ویرایش نور و رنگ آن در اختیار کاربران خود قرار داده است.

Avatan Photo Editor

برنامه ادیت عکس Avatan با در اختیار گذاشتن افکت‌ها و فیلترهای مختلف به ۷۰۰ هزار دانلود در سال ۲۰۲۰ رسیده است. از امکانات این برنامه می‌توان به بیش از ۱۰۰ هزار افکت، استیکرهای مختلف، امکان روتوش عکس و … اشاره کرد.

این برنامه روی دو سیستم عامل اندروید و IOS قابل نصب است، جالب اینجاست که طبق آمار، Avatan بین اپل بازها محبوبیت بیشتری دارد.

Snapseed

Snapseed یکی دیگر از برنامه‌هایی است که می‌توان از آن برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کرد. شما می‌توانید برای ادیت کردن عکس‌های خود به صورت حرفه‌ای در این برنامه هم از فایل JPG و هم از فایل RAW استفاده کنید.

این برنامه با در اختیار گذاشتن ۲۹ ابزار برای ویرایش عکس‌، این امکان را به شما می‌دهد تا با حذف عناصر مختلف یا افراد، تنظیم نور و رنگ آن‌ها کیفیت عکس‌هایتان را بالا ببرید.

Adobe Lightroom

احتمالا شما هم نام محصولات Adobe را شنیده‌اید، Lightroom یکی از برنامه‌های ویرایش عکس است که این روزها بسیار مورد استفاده عکاسان حرفه‌ای قرار گرفته و ابزارهای کاملی مثل تنظیم رنگ، سایه‌ها، اندازه، نور و … را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

جالب اینجاست که در قسمت Discover این برنامه می‌توانید عکس‌ها و ادیت‌های کاربران دیگر این برنامه را ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید. این برنامه بر روی سیستم عامل اندروید، ios و ویندوز قابل نصب است.

Grid and square maker

این برنامه تنها برای سیستم عامل اندروید در دسترس است و این امکان را  به شما می‌دهد تا عکس‌هایتان را با حفظ کیفیت به مربع‌های کوچک تبدیل کرده و آن‌ها را به صورت پست‌های مرتبط در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. برای مثال شما می‌توانید عکس‌های پانورامای خود را به ۳ مربع کوچک ۳*۱ تبدیل کرده و در یک ردیف پست کنید.

Inshot

یکی از بهترین و مناسب‌ترین برنامه‌های اینستاگرام برای ادیت عکس و ویدیو Inshot است. در این برنامه می‌توانید کلیپ‌های ویدیویی هم درست کنید. آن ها را کوتاه یا با ویدیویی دیگر ادغام کرده، قسمتی را برش داده یا به آن موسیقی دلخواهتان را اضافه کنید.

جالب اینجاست که در کنار این امکانات، می‌توان میزان نور و رنگ ویدیوی مورد نظر را تنظیم کرده و کیفیت آن را افزایش داد.

ابزار تولید محتوا

تمام این ابزارهای نام برده شده ابزاری هستند که به شما کمک میکنن تا محتوای تصویری تولید کنید و عکس هاتون رو تغییر بدید

همونطور که بالاتر اشاره کردیم، تصویری که در ابتدا به مخاطب نشون داده میشه باید جذاب و گیرا باشه بنابراین باید با اصول ساخت یک عکس جذاب برای مخاطب آشنایی داشته باشید

نکات مهم در طراحی محتوای تصویری برای اینستاگرام

شما باید بتونید تصاویری خلق کنید که ارزش 10000 تا اشتراک گذاری رو داشته باشه. پس این اصول رو نادیده نگیرید.

  • قوانین طراحی رو خوب بلد باشید. به عناصر تصویر خود اجازه بدید که نفس بکشن. اگه تصاویر سفید و خالی بین عنصرهای صحنه شما نباشه باعث حواس پرتی کاربر میشه.
  • حواستون باشه که ویژگی های بصری تصویر شما باید با ویژگی های برند شما یکی باشه مثل طیف رنگی و حس و حال.

برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب 11 عدد از بهترین ترکیب رنگ مناسب و جذاب برای پست و استوری اینستاگرام رو مطالعه کنید

  • اندازه و حجم تصویر رو درست کنید که برای کاربر درست به نمایش دربیاد. که اگه غیر این باشه مخاطب تجربه خوبی از صفحه شما به دست نمیاره و شما رو ترک میکنه و دنبال خواسته خودش جای دیگه‌ای رو جستجو میکنه.

برای دیدن ابعاد استاندارد هر نوع محتوایی مطلب آموزش قدم به قدم ساخت کاور پست اینستاگرام (psd + فیلم) رو مطالعه کنید

  • به تایپوگرافی اهمیت بدید. اگه اندازه قلم و فاصله حروف و ضخامت اونها رو اشتباه انتخاب کنید مخاطب برای خوندن محتوا دچار مشکل میشه و اصلا پیام شما رو درک نمیکنه. بهترین کار استفاده از فونت های ساده و بدون پیچیدگی هست.
  • قانون 3/1 (یک سوم) رو فراموش نکنید. وقتی تصویری رو قصد دارید توی اینستاگرام به اشتراک بذارید با یه سری شبکه بندی مواجه میشید. شما میتونید از این خطوط برای وضوح اون قسمتی از تصویری که میخوایید توی چشم مخاطب باشه استفاده کنید.
  • از وجود کنتراست مطمئن شید چرا که تعادل و جذابیت خاصی برای محتوای شما ایجاد میکنه.
  • نور طبیعی رو دست کم نگیرید. سعی کنید طوری مقابل نور وایستید که همه چی عالی پیش بره. به هیچ عنوان نذارید نور دقیقا از بالای سرتون بتابه چون حالت ناخوشایندی به تصویر میده.
  • از رنگ های مکمل با رنگ برند خودتون استفاده کنید برای جذاب کردن بیشتر محتواهای تصویری خودتون.
  • مچ خودتون رو وقتی توی ابزارهای ویرایشی دست و پا میزنید بگیرید. ویرایش و ادیت زیاد از حد کار شما رو غیرطبیعی میکنه.

ابزار تولید محتوا

جمع بندی

همانطور که ملاحظه میکنید تولید محتوا به طور کلی کار ساده و راحتی نیست 

نیاز به مهارت، دقت و کمی سلیقه داره

دیدید که برای ساخت یک کاور ساده نیاز به چند نرم افزار مختلف دارید؛ باید با روانشناسی رنگ آشنا باشید و ...

ابزارهای نام برده شده درسته که کار شما رو راحت تر میکنن اما ما پیشنهادی داریم که حتی دیگه به همین ابزارها هم برای ادیت و ویرایش عکس هاتون جهت ساخت یک تصویر کاور جذاب احتیاج نداشته باشید!

در صفحه ی فروشگاه قالب اینستاگرام ما انواع قالب ها و تصویر کاورهای آماده رو مختص هر عنوان شغلی برای شما تهیه و آماده کرده ایم

  1. این قالب ها در ابعاد استاندارد اینستاگرام تنظیم شدند و قابلیت شخصی سازی دارند
  2. یعنی میتونید تصاویر و متن دلخواهتون رو وارد این قالب ها بکنید
  3. حتی اگر رنگ قالب انتخابی شما با تم صفحه ی اینستاگرام و لوگوی شما همخونی نداشت، میتونید به راحتی اون رو تغییر بدید
  4. تمام این مراحل در یک ویدیوی آموزش نیم ساعته به شما یاد داده خواهد شد که با استفاده از این ویدیو میتونید هر نوع قالب یا فایل PSD رو تغییر بدید و شخصی سازی کنید
  5. این موکاپ ها در فتوشاپ طراحی و آماده شده اند و فایل PSD و لایه باز اون در اختیار شما قرار داده میشه
  6. و اما آخرین ویژگی این قالب ها، افزایش سرعت شما در طراحی یک کاور زیباست
    چرا که لازم نیست هربار از اول کاوری رو طراحی کنید، تنها متن و عکس را تغییر دهید و خروجی بگیرید

به همین سادگی 😊