شاید برای شما هم سوال شده باشه که بهترین و مناسب ترین ترکیب رنگ برای قالب پست های اینستاگرام پیج شما چیه؟

برای پی بردن به جواب این سوال، ابتدا باید مفهوم هر رنگ رو بررسی کنیم 

و بعد با توجه به اون مفهوم، از ترکیب رنگ های مناسب حرفه ی شما در کنار هم 

برای طراحی و ساخت یک قالب پستی گیرا و منحصر بفرد استفاده کنیم



مطالعات نشان دادند که نگاه کردن به رنگ‌های مختلف در ذهن ما تأثیرات مختلفی می‌ذاره

و باعث تحریک عواطف و غرایز ما میشن

مثل رنگ قرمز که کمی حس خشونت به همراه داره 

و یا رنگ زرد پررنگ یا همون کهربایی که حس گرمی و صمیمیت رو ایجاد میکنه و  باعث جلب توجه میشه

در ادامه با هم به صورت کلی به بررسی احساسات القا کننده توسط هر رنگ می پردازیم:

قرمز: انرژی، شور و شوق، پرخاشگری، عشق، قدرت، جسارت، جوانی

این رنگ ذاتاً باعث افزایش ضربان قلب و بالا رفتن سرعت تنفس میشه بنابراین بهترین گزینه برای جلب توجهه.

البته توجه کنید که این رنگ نباید بیش از حد استفاده شه به این دلیل که ممکنه تأثیرات منفی داشته باشه زیرا برای همه انسان‌ها یادآور خطر و جنگ هم هست

معمولا خانوم ها بیشتر از آقایون مجذوب رنگ قرمز میشن پس اگر پیجی دارید که مخاطب آن خانوم ها هستند مثل فروش لباس یا فروش اقلام کادویی یا جواهرات یا لوازم آرایشی، میتونید از یک رنگ قرمز با تناژ مناسب تصویرتون استفاده کنید اما حواس‌تون باشه این رنگ، رنگ حساسی است و باید درست و بجا استفاده شود.

آبی: هماهنگی ، سلامتی ، آرامش ، ثبات ، اعتماد ، صلح، پایداری، وفاداری و استحکام

آبی روشن می‌تونه مفاهیمی مثل طراوت و انرژی بخشی رو برای مخاطب شما ایجاد کنه، برای کارهای بزرگ و بین‌المللی معمولاً از رنگ آبی تیره‌تر استفاده می‌کنند مثل بانک‌ها چون قابلیت جلب اعتماد خیلی زیادی توی این رنگ هست.

همچنین برای پیج هایی که در زمینه ی مراقبت‌های بهداشتی، دندان‌پزشکی و تکنولوژی هستند این رنگ میتونه مناسب باشه چراکه در ساختار این نوع کسب و کارها معمولاً از این رنگ استفاده میشه و تداعی کننده ی حس و حال اون حوزه برای مخاطب‌های شماست.

رنگ آبی روشن خوبه که استفاده شه ولی نباید افراط داشته باشید زیرا حس سردی را به مخاطب شما منتقل می کنه پس اگر قراره شما فروشگاه اینترنتی تاسیس کنید حواستون باشه زیاد از رنگ آبی روشن استفاده نکنید.

زرد : نشاط ، مثبت ، شادی ، سرگرمی ، انرژی ، مشعوف ساختن، خوش بینی

برای پیج هایی که محتوای آموزشی دارند و یا محتوایی مربوط به خلاقیت دارند پیشنهاد می‌شه که از این رنگ استفاده کنند، دقت کنید از  رنگ زرد خیلی روشن استفاده نکنید به این دلیل که وقتی در صفحه گوشی دیده میشه چشم رو اذیت می‌کنه و همین باعث می‌شه که مخاطب شما محتوای شما رو نپسنده و سریع ازش رد بشه در حالی که رنگ زرد پررنگ میتونه به شدت جذابو گیرا باشه.

سبز : طبیعت ، طراوت ، ثروت ، رشد ، ثبات، سلامتی، صلح طلب

افراد مسن بیشتر جلب این رنگ میشن، پس پیج هایی که مخاطبین سن بالا دارند بهتره از رنگ سبز استفاده کنند

و همچنین افرادی که مشاغلی مربوط به طبیعت دارند مثل طبیعت گردها و یا لوازم جانبی مربوط به کوهنوردی و طبیعت کردی بهتره که از رنگ سبز استفاده کنند همچنین از رنگ سبز برای بسته‌بندی محصولات دارویی و سلامت، آب معدنی، ابزارآلات ذخیره آب، مکان‌های گردشگری و… استفاده می‌شه، سبز پر رنگ نیز برای امور مالی کاربرد داره.

بنفش : لوکس ، پرستیژ ، جاه طلبی ، رمز و راز ، خلاقیت، دانایی

بنفش از دسته رنگ‌هاییه که برای ابزارهای ظریف به کار برده می‌شه. برای مثال از رنگ بنفش برای محصولاتی چون انواع شکلات یا تحریک خرید خانم‌های جوان استفاده می‌شه. اگر محصول یا خدماتی ارایه می‌کنید که قراره به افراد آرامش بده، استفاده از رنگ بنفش را هم مد نظر قرار بدید؛ بسیاری از محصولات آرایشی و ضد پیری به همین دلیل روی وبسایت‌های خود از رنگ بنفش استفاده می‌کنند.

همچنین از آنجایی که این رنگ نماد سلطنت و اشرافی در نظر گرفته شده، یک انتخاب عالی برای پیج های مد و فشن ، سبک زندگی و لوکس گراییست.

چه قالب رایگان (png ،psd) پست اینستاگرامی مناسب منه؟

صورتی : زنانگی ، لطافت ، مهربانی، تعلیم و تربیت کودک ، شیرینی

اگر جامعه هدف شما بانوان یا خانم‌های جوان هستند، می‌توانید از رنگ صورتی به عنوان تم اصلی خود استفاده کنید. با این حال نمی‌توان گفت این رنگ فقط مخصوص زنان است؛ گاهی اوقات می‌توان آن را القا کننده احساس آرامش نیز در نظر گرفت.

مشاغلی مثل شیرینی پزی، لوازم التحریر، خیاطی و از این قبیل میتونن از این رنگ به خوبی استفاده کنند.

نارنجی: دوستانه، شادی و اعتماد به نفس

رنگ نارنجی نماد شور و شوق، شیفتگی، شادی، خلاقیت، عزت، جذابیت، قدرت، موفقیت، تشویق و تحریک هست.

این رنگ برای استارتاپ ها و ایده پردازان بسیار مناسبه

قهوه ای : زمین ، زمین شناسی ، اطمینان ، سلامت عمومی

رنگ آجری و قهوه ای نماد زمین و ایجاد کننده حس آغوش گرم هستند

قهوه‌ ای رنگی اشتهاآور و قرص و محکمی است. شاید به همین دلیل است که لوگوی برخی برندهای مشهور محصولات چرم و البته قهوه و شکلات، قهوه‌ای است یا کافی‌شاپ‌ها معمولاً دکورهای چوبی و قهوه‌ای را ترجیح می‌دهند تا به این ترتیب اشتهای مشتری‌ها را برای خوردن هر چه بیشتر قهوه و نوشیدنی‌های شکلاتی تحریک کنند.

مشکی: نماد قدرت، کمال، ظرافت، ثبات، استحکام و تشریفات هستش

رنگ سیاه و یا مشکی نشان دهنده کنترل، جدیت و استقلال است. این رنگ به عنوان یک رنگ لوکس در بسیاری از برند‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یادتان باشد که رنگ سیاه می‌تواند احساس افسردگی و مرگ را نیز در انسان تقویت کند.

پیشنهاد می‌شه از این رنگ برای کارهایی که ترکیبی از کار های سنتی و مدرنیته هستش استفاده شه، مناسب برایکالاهای لوکس مد و فشن و بازاریابی این رنگ بسیار مناسبه البته برای لوازم آرایش هم پیشنهاد می‌شه که از این رنگ استفاده کنید، در استفاده از رنگ مشکی افراط نکنید

خاکستری: تعادل، بی طرفی و آرامش

خاکستری به عنوان یک پس‌زمینه خوب برای سایر رنگ‌ها به شمار می‌رود؛ این به خاطر ماهیت خنثی و محافظه‌کار آن است. با این وجود، در کسب و کار، رنگ خاکستری معنی قابل اطمینان بودن را هم دارد. رنگ خاکستری سنبل احساس عمل‌گرا بودن، سن زیاد و همبستگی است. با این وجود استفاده زیاد از آن می‌تواند باعث حس پوچی و افسردگی شود.

رنگ نقره‌ ای نیز از رنگ‌های مدرن و پیچیده دنیای امروز است. این رنگ در کسب و کار‌، یک حس ابهام درونی دارد و نشان‌دهنده رمز و راز است. پرستیژ، آرامش، متعادل بودن و ثروت از دیگر معانی این رنگ است.

سفید: سادگی، انصاف، امنیت ، پاکیزگی، حسن‌نیت، راستگویی و اعتماد

سفید در کسب و کار نشان‌دهنده سطح بالایی از بازدهی و بهره‌وری است

از این رنگ می‌توان برای پروژه‌هایی که شعار بی‌طرفی می‌دهند، استفاده کرد. فضای سفید کمک می‌کند تا خلاقیت و وضعیت بدون تغییر ایجاد شود. برای خلق حسی شرکتی و رسمی، سفید در کنار آبی رنگ بسیار مناسبی به شمار می‌رود. سفید نشانه صلح است و شرکت‌ها آن را به عنوان رنگ زمینه محصولات خود استفاده می‌کنند؛ محصولات الکتریکی در فروشگاه‌ها همیشه سفید انتخاب می‌شود تا باعث جلب توجه دیگران شوند.

سخن پایانی

حال که کاملا متوجه ی حرف ها و احساسات درون هر رنگ شدید، کافیه تا به بطن و مضمون حرفه ی خود برگردید، هدف و سرلوحه ی شما در کسبو کارتان چیست؟ مخاطب شما چه افرادی هستن؟

با پاسخ دادن به سوالاتی اینچنینی به راحتی میتونید رنگ مناسب قالب پست و استوری اینستاگرام تون رو انتخاب کنید

نکته:

  • استفاده از یک رنگ تنها توصیه نمیشه، رنگ ها در کنار هم گیرایی و جذابیت بهتری پیدا میکنند
  • برای پیدا کردن ترکیب رنگ مناسب دو راه دارید:
    یا از توناژ های مختلف یک رنگ مشخص استفاده کنید (مونوکروم)
    و یا از رنگ های مکمل در کنار یکدیگر استفاده کنید