جذب مخاطب در اینستاگرام اصلی ترین دغدغه ی هر فروشنده و یا واینریه که از طریق اینستاگرام درآمد کسب میکنه.

چون اگه مخاطب نباشه، درآمدی هم نیست

پس مهمه که چطور و به چه صورتی مخاطب رو جذب کنید.

جذب مخاطب در اینستاگرام شامل چند خان میشه (مثل 7 خان رستم)

اولیش اونجاییه که مخاطب برای اولین بار پست یا استوری شما رو میبینه

جذب مخاطب اینستاگرام

یعنی یا از صفحه ی هومش میبینه که یعنی قبلا فالوتون کرده و حالا شما نیاز دارید تا نظرش رو جلب کنید که به پست شما ری اکشن نشون بده (لایک کنه، کامنت بزاره، سیو کنه ...)

و یا از صفحه اکسپلور پست شما رو میبینه و حالا باید کاری کنید که انگشت مبارکش رو ببره سمت پست شما و بازش کنه

برای هر دو مورد یک لحظه ی طلایی وجود داره و اون 3 ثانیه ی اولیه که مخاطب پست شما رو از دید میگذرونه!

محتوای شما باید فارغ از اینکه چه حرفی برای گفتن داره، ظاهرش به قدری جذاب باشه که مخاطب در همون 3 ثانیه اول کنجکاو شه و تصمیم بگیره پست شما رو باز کنه

بعد از اینکه پست شما توسط مخاطب انتخاب و باز شد، حالا اینجاست که شما فرصت پیدا میکنید تا محتوای خودتون رو ارائه بدید و کاری کنید تا با مخاطب با شما تعامل برقرار کنه 

که در اینجا وارد مبحث اصلی محتوا و کپشن نویسی میشیم که در مقاله های بعدی بطور مفصل بهش میپردازیم


اما در این مقاله قصد داریم راجع به اون 3 ثانیه طلایی اول یا به قول خودمون خان اول صحبت کنیم!

چیکار کنیم تا در نگاه اول مخاطب رو جذب کنیم؟

مواردی که در لحظه ی اول به چشم میان و میتونن عامل جذب مخاطب باشن، تصویر اولیه پست و عنوان پست شماست

تصویر اولیه:

بهتره که برای محتوای خودتون یک تصویر کاور بسازید

آموزش قدم به قدم ساخت کاور پست اینستاگرام (psd + فیلم)

مهم نیست محتوای شما تک عکسه ، اسلایدیه یا ویدیوئه. 

این مهمه که یک تصویر کاور، که گویای مضمون محتوای شماست داشته باشه.

معمولا تصاویری که یک شخص رو در یک حالت خاص (تعجب، ناراحت، خوشحال، هیجان زده و ...) نشون میدن بازدید بیشتری هم میخورن!

اما اگر پست شما به طور مثال برای معرفی یک محصول باشه، بهتره که از یک عکس ادیت شده ی خاص و زیبا از اون محصول استفاده کنید.

جذب مخاطب در اینستاگرام

نکته: از یک قالب مشخص و خاص برای ایجاد تصویر کاور استفاده کنید.

قالب ها به پست های شما نظم میدن 

یعنی وقتی کسی وارد صفحه ی پروفایل شما میشه با یک مجموعه پست یکدست و منظم مواجه میشه 

که از نظر روانشناسی یک آرامش ذهنی رو در مخاطب ایجاد میکنه 

و باعث میشه اون زمان بیشتری رو در صفحه ی شما بگذرونه (در حین زمانی که مخاطب در پروفایل شماست مطمئناً چند تا از پست هاتونو باز میکنه و میخونه)

نکته ی بعدی اینه که وقتی شما از یک قالب خاص و مشخص استفاده میکنید، در واقع دارید برای خودتون هویت سازی میکنید 

و اون قالب به مرور تبدیل به امضای شما میشه

بطوری که مخاطب به محض دیدن پست متوجه میشه که این پست رو شما آپلود کردید

اگر به دنبال قالب های آماده برای پست اینستاگرامتون میگردید روی لینک زیر کلیک کنید

قالب های آماده برای پست اینستاگرام

 عنوان پست:

جذب مخاطب در اینستاگرام

اگر تصویر خاص و جذابی ندارید یک عنوان خوب میتونه به طور کامل جبرانش کنه!

به روش های زیر میتونید یک عنوان جذاب و گیرا بنویسید:

  • ملموس و احساسی بنویسید
    مثال: مراقب روش های جدید کلاه برداری باش!
  • از کلمات قدرتی (بهترین، عالی ترین، فوق العاده و ...) استفاده کنید
    مثال: روشی فوق العاده برای ادیت ویدیو در 3 سوت
  • در مخاطب کنجکاوی ایجاد کنید
    مثال: راز سرمایه گزاری بیل گیتس در بورس

در مطلب بعدی به طور مفصل در رابطه با عنوان نویسی صحبت خواهیم کرد

ممنون که تا انتهای مطلب همراهمون بودی

اگر نظری داری حتما برامون بنویس 😊